South of the Grapevine: Slayer en Marvin Gaye door Wax Audio
Wederom een topper van Wax Audio en als slagroom op de taart ook de mogelijkheid het album Mashopolis III / Mashups for the People te downloaden.
bron: Laughing Squid
Wederom een topper van Wax Audio en als slagroom op de taart ook de mogelijkheid het album Mashopolis III / Mashups for the People te downloaden.
bron: Laughing Squid
Ik ben de laatste tijd nogal in de ban van Jorn Lande. Deze geweldige Noorse rockzanger kende ik al van zijn werk met Ark, maar sinds enkele weken ben ik ook wat verder in zijn solo-oeuvre gedoken. Vooral het album The Duke (2006) vind ik geweldig en dat bracht me er gisteren toe op Youtube (via de app Musictube) op zoek te gaan naar liveopnames van dat materiaal. Ik stuitte daarbij op een concert in Atlanta uit 2006 dat ook uitgebracht blijkt als dvd en cd, Live In America. Vanzelfsprekend ging ik daarop gelijk op zoek naar een streaming versie daarvan, maar geen van mijn muziekdiensten (premiumversies van Spotify, Grooveshark, Deezer en Rdio) bood het aan, de iTunes Music Store evenmin. Raar toch? Tja, dan maar andere kanalen aanboren. Gemiste kans voor de muziekbizz weer, maar het album komt nu vanaf deze link binnen. Hieronder de dvd die ik vond op Youtube:
Stijvol en angstaanjagend tegelijk én een Vimeo Staff Pick: seagulls. De maker is Mato Atom, waarvan ook deze video erg mooi is.
bron: Nerdcore
Het is een terugkerend probleem bij de iPadworkshops die ik geef bij Volksuniversiteit Fryslân: deelnemers die hun Apple ID vergeten zijn. In sommige gevallen gaat het dan domweg om onkunde (“wat is dat, een Apple ID?”), maar dat is meestal snel op te lossen. Lastiger wordt het wanneer het apparaat is ingesteld door (meestal) de man des huizes en hij vaak de enige is die de inloggegevens heeft. Dan volgen namelijk eerst de onvermijdelijke telefoontjes naar het thuisfront.
Daarbij blijft het echter niet, want dan moeten die ingevuld en dat leidt vaak tot andere problemen (bijvoorbeeld zenuwen omdat de anderen wachten). Ook daarbij probeer ik geduldig en behulpzaam te blijven, maar kom ik wel op het punt om de vraag te stellen: gaat de eenling voor de groep? Ik vind dat best lastig, want wil niemand op een achterstand zetten, maar het kost eenvoudigweg teveel tijd. Er is wel een oplossing voor het probleem: door ons gefaciliteerde iPads gebruiken. Het nadeel daarvan is echter dat deelnemers toch het liefst op hun eigen apparaat werken.
Ik kijk daarom reikhalzend uit naar de mogelijkheid meerdere gebruikersaccounts op een iPad te kunnen aanmaken. Dat namelijk nog niet echt, tenminste niet zonder het apparaat te jailbreaken en dat gaat voor mijn workshopdeelnemers veel te ver. Apple is er zelf heel duidelijk over:
Can I share my Apple ID with someone else?
You shouldn’t share your Apple ID account information with other people. Each person should have their own Apple ID.
Maar dat blijkt dus heel lastig met apparaten als iPad’s, die vaak door meerdere personen worden gebruikt. Toepassingen om persoonlijk in te loggen in bijvoorbeeld web-apps bestaan overigens wel, bijvoorbeeld Our Pad, maar dat voldoet in dit geval niet. Mocht je daarom toch geïnteresseerd zijn in het jailbreaken van de iPad, dan is er de app iUsers die wel meerdere gebruikersaccounts ondersteunt. Hier kan je er meer over lezen. Hieronder de stap voor stap-videouitleg:
Aan het credo practice what you preach hebben we ons met het opzetten van Vrije Informatieprofessionals goed kunnen optrekken. Edwin’s artikel Wie doet mee aan de marktplaats voor vrije informatieprofessionals? kon rekenen op een aantal leuke reacties, waarop we handen maar uit de mouwen staken. Met een beetje kennis van WordPress en géén kennis van Buddypress konden we binnen twee dagen de site en de Marktplaats opzetten. We zijn benieuwd naar de reacties en natuurlijk het meest naar de werking van de Marktplaats. Daarom nodigen we iedereen van harte uit daarvan lid te worden. Mocht het niets worden, geen probleem. We hebben in ieder geval plezier gehad in het opzetten ervan (en alvast weer iets geleerd). De grootste winst zou echter zijn als we iets hebben kunnen meegeven van het gewoon dóen. Echt, dat kunnen we iedereen aanraden.