Kopie kopieerwaarschuwing bij illegale Mickey
Het boegbeeld van de Amerikaanse cultuur op een Chinese pet is natuurlijk al tegen het zere been van Disney Corp., maar deze Chinezen schakelen nog een tandje bij:
bron: Boing Boing
Het boegbeeld van de Amerikaanse cultuur op een Chinese pet is natuurlijk al tegen het zere been van Disney Corp., maar deze Chinezen schakelen nog een tandje bij:
bron: Boing Boing
ITU, de International Telecommunication Union, ik had er nog nooit van gehoord en met mij denk ik velen. Dit uit internationale overheden (onder de vlag van de Verenigde Naties) bestaande gezelschap bespreekt in december echter de mogelijkheid nieuwe wet- en regelgeving op het internet van toepassing te laten zijn. Gezien de aard van het internet is dat sowieso een zorgelijke ontwikkeling, maar de kwestie is extra precair omdat grote voorvechters ervan uitgerekend landen zijn die niet echt bekend staan om hun vrijheid van menigsuiting of democratische waarden (o.a. China en Iran). En daarmee lijkt gelijk de onderliggende agenda van te bespreken voorstellen duidelijk te zijn. Het probleem is echter dat deze voorstellen en het besluit daarover achter gesloten deuren worden besproken en vastgesteld. Daarom roepen burgerrechtenorganisaties als Acces Now en Fight for the Future internetgebruikers op hun zorg te uiten. Dat kan onder andere via de website What Is The ITU. Spreek je uit, het is slechts een kleine moeite.
Vandaag was ik te gast bij de NHL waar de Dag van de Mediatheek georganiseerd werd. Ik was gevraagd een workshop te verzorgen over muziek en auteursrecht. Hieronder de presentatie die ik daarvoor gebruikte. Het was overigens een erg leuke en informatieve dag, met onder meer bijdragen uit de advocatuur en van Creative Commons/Kennisland. Het afsluitende debat met studenten tegen docenten kwam niet helemaal uit de verf, maar toonde wel aan dat auteursrecht een thema is dat uiteenlopende gevoelens oproept. Volgend jaar weer?
Auteursrecht vormt dit jaar het thema van de Dag van de Mediatheek bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Ikzelf verzorg daar een workshop Muziek en auteursrecht. Hieronder het volledige programma.
Dit is echt een must-see! Het motto van The Useless Web luidt: … because some websites, we just couldn’t do without. “Ja, ja”, denk je misschien, maar als je eenmaal begonnen bent met het bekijken van enkele sites zul je begrijpen waarom je er niet meer zonder kan. Je kan bijvoorbeeld zomaar terechtkomen op staggeringbeauty.com, waarvan hieronder een embedded versie. En ga vooral eens heel wild met je muis of touchpad heen en weer. Of probeer anders deze. Nutteloos? Ja. Leuk? Jaaaaaa!!
bron: The Verge