Pages Menu
Categories Menu

Posted by on nov 27, 2009

De poëtica van Vicki Bennett (aka People Like Us)

Vicki Bennett: “I believe that through the internet people can experiment and distribute their work for free or for very cheap and become famous through their idea rather than through having financial backing. I see the value of working below the radar because I believe all things float to the surface eventually. And so I reinterpret the media through my work.

Read More

Posted by on nov 26, 2009

Dan Bull – Dear Mandy [an open letter to Lord Mandelson]

Een tweet van Don Tapscott (onder andere één van de auteurs van Wikinomics) bracht me bij onderstaand Youtube-filmpje waarin op overtuigende en humoristische wijze stelling wordt genomen tegen het Britse Digital Economy-wetsvoorstel van Peter Mandelson.

I could take my mobile phone to the local library and utilise their free wireless to find the file I need. Then what are you going to try – to disconnect their ISP? You might as well just burn the books on rights to speech.

En dat Cory Doctorow in The Guardian ook uitermate kritisch over het wetsvoorstel is mag geen verrassing zijn.

Read More

Posted by on nov 22, 2009

Edge2.0, experimentele radio uit Groningen (en het Friese platteland)

Samen met Arthur Elsenaar (web & twitter) maakte ik in het verleden 99 uitzendingen van Edge. In dit uiterst vrijblijvende radioprogramma, uitgezonden door de Groningse stadsomroep OOG, besteedden wij aandacht aan experimentele muziek en, naar onze mening, interessante verschijnselen als auteursrecht, patentkwesties en webontwikkelingen. Ook ontvingen we Groningen aandoende gasten als Paul DeMarinis en Karlheinz Essl. Onlangs realiseerden we ons dat we het programma wel misten, waardoor sinds enkele weken Edge2.0 een feit is.
Waar we in het verleden vaak volkomen blanco, maar voorzien van tassen vol cd’s en uitpuilende harde schijven, de studio ingingen proberen we nu wat thematischer te werk te gaan. Zo ging onze meest recente uitzending over vrouwen in de experimentele muziek en gingen we twee weken terug uit van de val van de muur. Daarnaast wordt de uitzending binnenkort aangevuld met reportages van de Groningse undergroundmuziekcultuur. We hebben nog steeds een duobezetting, al is die virtueel. Arthur zit in de studio in Groningen, ik stream vanaf het Friese platteland, met behulp van Nicecast.

Edge2.0 is ook te volgen op Twitter.

Read More

Pin It on Pinterest